Makelaardij en vastgoedbeheer met bijzonder veel aandacht en expertise
Doe eerst aangifte bij de politie. Dit kan helpen om de kosten van mogelijke vernielingen en diefstal van een inbraak te verhalen. U kunt via de website van de politie aangifte doen. Ten tweede kunt u contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij. Als u een inboedelverzekering hebt kunnen gestolen goederen vergoed worden. We vragen u de inbraak ook aan ons te melden, dit kan via de mail [email protected]. Eventuele schade aan de opstal zal, als dit niet opzettelijk door u of uw medebewoner is veroorzaakt, door Hillside Real Estate hersteld worden.
Het spreekt misschien voor zich, maar bij een brand dient u 112 te bellen zodat de brandweer direct actie kan ondernemen. Niet alleen bij een grote woningbrand, maar ook bij kleine keukenbrandjes of tuinbranden.
Verder is het van belang dat Hillside Real Estate ook gecontacteerd wordt. Dit dient uiterlijk de eerstvolgende werkdag te gebeuren. Maak foto’s, aangezien dit van belang kan zijn voor de verzekering. Wij zullen ons uiterste best doen om de (gevolg)schade zo snel mogelijk te laten herstellen. U kunt de brand melden tijdens kantooruren via 020 – 244 39 80. Verder kunt u foto’s en video’s van de schade sturen naar [email protected].
We raden u vooral aan om na te gaan of de sleutel echt kwijt is. Hillside Real Estate heeft namelijk geen reservesleutel van alle woningen. We hebben alleen sleutels van algemene toegangsdeuren en portiekdeuren.
De kosten voor het uitboren en vervangen van het slot zijn voor uw eigen rekening. Zorg er daarom voor dat je een reservesleutel aan bekenden/buren hebt afgegeven.
Tijdens kantooruren kunnen wij u assisteren met een slotenmaker. U belt hiervoor naar 020 – 244 3980. Buiten kantooruren en in het weekend dient u zelf een slotenmaker in te schakelen. In beide gevallen zijn de kosten voor uw eigen rekening.
Bij een gebrek vanuit het beslag of de cilinder komen de kosten voor rekening van Hillside Real Estate. Om dit te melden belt u naar Hillside Real Estate op 020 – 244 39 80 en stuur een mail met foto’s naar [email protected]
Controleer dan eerst in de meterkast of de stoppen zijn doorgeslagen. Het komt namelijk voor dat een huishoudelijk apparaat voor een stroomstoring zorgt. Of dat er te veel apparaten op de groep zijn aangesloten. Koppel alle apparaten los en schakel 1 voor 1 de groep(en) weer in. Vervolgens sluit u 1 voor 1 de huishoudelijke apparaten weer aan. Als de stroom vervolgens uitvalt bij het aansluiten van een van deze apparaten, dan weet u dat het hieraan ligt.
Het kan ook zijn dat er toch een storing in de groepenkast is. Als bovenstaande test niet werkt, of de stroom gaat helemaal niet meer aan, dan kunt u Hillside Real Estate bellen. Tijdens kantooruren schakelen wij voor u een elektricien in.
Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 17:00 bereikbaar op 020 – 244 39 80. Verder kunt u altijd een mail sturen met vragen naar [email protected].
Vervelend als het probleem al enige tijd duurt, en er nog geen oplossing gevonden is. We gaan graag met u in gesprek en streven ernaar geen langlopende storingen te hebben voor onze huurders. Stuur uw klacht per e-mail naar [email protected]. Wij nemen deze zorgvuldig, binnen 5 werkdagen, in behandeling.
Voor grote klussen dient u altijd toestemming te vragen aan Hillside Real Estate. Denk aan het verwijderen van een muur, het aanbrengen van zonwering aan de buitenzijde, het (zelf) plaatsen van een nieuwe keuken. Voor kleine klussen hoeft u geen toestemming aan te vragen, bijvoorbeeld voor het leggen van laminaat of het schilderen van binnen wanden. Bij opzegging van de huurovereenkomst dient de woning in principe, maar ter beoordeling van Hillside Real Estate, te worden teruggebracht in de oorspronkelijke staat.
Naast de (kale) huurprijs kan Hillside Real Estate aan de huurder maandelijks een extra bedrag in rekening brengen voor diensten en leveringen. Dat zijn de servicekosten. Tot de servicekosten behoren bijvoorbeeld; de kosten voor het schoonhouden van de gemeenschappelijke ruimten, kosten voor stoffering en meubilering of elektrakosten voor algemene ruimtes en installaties.
Het komt helaas voor: schade aan uw inboedel door brand, storm, lekkages of door toedoen van anderen. Sluit hier een goede WA- en inboedelverzekering voor af. Daarvoor bent u namelijk zelf verantwoordelijk. Schade aan opstal (de schil van uw woning) meldt u aan ons, de eigenaar of Vereniging van Eigenaren heeft/hebben immers een opstalverzekering afgesloten.
Wanneer er iemand vertrekt of er komt iemand bij u inwonen dan moet u altijd contact opnemen met Hillside Real Estate. Vertel in een mail wie er vertrekt en/of wie er intrek neemt in de woning. Stuur deze wijziging naar: [email protected].
Dit kan gemeld worden via ons mailadres [email protected]. Graag foto’s en video’s meesturen van het technische gebrek. Wij zullen dan contact met u opnemen.
Wij willen u attenderen op de volgende zaken:
Als u een woning van ons betrekt bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de meterstanden van elektra en water aan de leverancier.
Wanneer u een voorschot betaalt voor uw energie, dan regelt Hillside Real Estate dit voor u.
Is een slot niet gecertificeerd dan kunt u zelf de sleutels bij laten maken door een slotenmaker.
Dat hangt per woning af. Bij de meeste woningen is het in de basis niet toegestaan om een huisdier te nemen. Hier worden soms echter uitzonderingen gemaakt, zolang het huisdier geen overlast veroorzaakt of schade toebrengt aan de woning.
Neem hiervoor altijd contact op met Hillside Real Estate.
Je kunt je huur opzeggen door middel van het sturen van een e-mail naar [email protected] met de volgende informatie:
Wij zullen dan contact opnemen over het opzeggen van de huur.
Een huuropzegging dient voor het einde van de maand bij ons binnen te zijn. Vanaf dat moment geldt er minimaal 1 volle kalendermaand opzegtermijn.
Voorbeeld: als u op 15 maart de huuropzegging opstuurt, dan geldt er na het verstrijken van de maand april nog één volle kalendermaand opzegtermijn. De huur zal dus per 30 april worden beëindigd.
Onbepaalde tijd contracten hebben vaak een langere aanvankelijke looptijd. Raadpleeg hiervoor je contract of stuur ons een mail op [email protected].
In een VvE worden de gemeenschappelijke belangen van alle woningeigenaren behandeld. De VvE is daarnaast verantwoordelijk voor het onderhoud en beheer van het gebouw, waar ook de gemeenschappelijke ruimten en installaties onder vallen. De VvE is gerechtigd om leefregels en huishoudelijke regels op te stellen. Alle bewoners van het gebouw dienen zich hieraan te houden. Het bestuur van de VvE bestaat uit een aantal eigenaren die zijn benoemd tijdens een VvE-vergadering. Een VvE-vergadering vindt ongeveer een keer per jaar plaats.
Stuur een mail naar [email protected] met daarin de volgende informatie:
Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
In de regel dient u minimaal 2 á 3 x de kale huur als bruto maandinkomen te hebben. Echter zullen wij u op voorhand niet afwijzen en kijken we gezamenlijk of de woning financieel haalbaar is voor u.